Foto: R. Amesz

donderdag 8 december 2011

IK WAS NOG NIET WAKKER

In nummer 7 van de POËZIEKRANT, oktober-november 2011, jaargang 35, staat de cyclus IK WAS NOG NIET WAKKER. 11 gedichten met de bezwerende beginzin:

IK WAS NOG NIET WAKKER



IK WAS NOG NIET WAKKER


Een scheve schaats op het netvlies
Dat crashte en verkruimeld hoorn.
Er hoorde geen geluid bij. Er was
Een stilte in het oor. Een dag van


Hellepijn, oogverblindend niets.
Ik was nog niet wakker en bliep
Vonkte slijpsel meshard. De dode
Zonde lispelde, maar mijn hand

Was geen dader. Ik wilde niet
Gebocheld lopen door dreven van
Verliefdheid. Streepte de dag weg
Met scherven. Wie riep mij nog ?


De cyclus IK WAS NOG NIET WAKKER  staat in de nieuwe bundel van
Hans van de Waarsenburg, die in maart 2012 bij uitgeverij WERELDBIBLIOTHEEK verschijnt onder de titel SCHADUWGRENS.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten